– Det å få den tillitten til å få være med i en sånn prosess er det jeg verdsetter veldig høyt, forteller Hjortland.
Hun driver eget firma, hvor hun jobber med markedsføring, nettsider og coaching, besøk gjerne Frkhjortland.no eller ceciliehjortland.no. Cecilie har lang erfaring innen markedsføring, og har i tillegg tatt flere coach-utdanninger.
I firmaet jobber hun mye med entreprenører som trenger å bygge seg selv og merkevaren. Gründernyheter har vært så heldig å få ta en prat med Cecilie.
Savnet å jobbe med mennesker
Hjortland forteller at hun alltid har vært den som har fordypet seg i det tekniske, men ofte var det slik at kollegaer ønsket å ta en prat. Det ble et savn det å også kunne jobbe med mennesker.
Nå hjelper hun folk i alle aldre. En gruppe som peker seg ut at det er mange grundere og små og mellomstore bedrifter, samtidig som det er noen store selskaper.
– Jeg kommer inn og hjelper dem med markedsføringen, profilen og merkevarebyggingen. Jeg merker også at enkelte har en del sperrer som jeg hjelper med å løse opp i. Et eksemel kan være å gå live på podcast eller i sosiale medier. Da hjelper jeg med det.
Tydelige mål
Setter opp et mål man jobber mot, så blir det en prossess frem til det. Slik at det blir et mål man er bevisst på, og som det går an å måle. Det er vanskelig å se endring dersom man ikke har konkrete mål. Så kan man sammenligne forskjellen 1, 3 og 6 mnd frem i tid.
Alle har bagasje, mønstre og traumer som skaper vanskeligheter for oss, forteller Hjortland. Da er det fint å kunne jobbe med ulike verktøy for åskape en endring.
– Min passion er mental helse.
Sikter internasjonalt
Sikter ut mot det internasjonale markedet. Har blant annet en podcast på engelsk med en som sitter i Spania. Målet er å kunne fortsette å utvide nettverket, få nye samarbeidspartnere, og å kunne fortsette å drive eget firma.