Rine Holtan satser på UGC. Foto: Privat

Suksess med UGC

UGC er en stadig mer populær måte å drive med markedsføring. Rine Holtan har jobbet godt med UGC (User Generated Content), og kan leve av å lage videoer på sosiale medier for firmaer.

Man lager rett og slett reklame og innhold for bedrifter. Innholdet lages på en naturlig måte for at det skal se ut som det er ekte kunder som anbefaler det.

– Scroller du på sosiale medier, så vil du innen 2 minutter se slikt type innhold, men du tenker ikke over det fordi det er så naturlig, forteller Rine.

Holtan jobber med UGC på fulltid, og i tillegg til å produsere innhold, lager hun også kurs i UGC.  Dette er relativt nytt i Norge, men det blir mer og mer av det. Bedriftene erfarer at dette er en rimeligere måte å lage markedsføring på.

Å jobbe med UGC gir en svært fleksibel hverdag. Foto: Privat.

– Jeg tror det er store muligheter for veldig mange, særlig for dem som ikke fungerer i en vanlig jobb, forteller hun.

Den største motivasjonen er friheten. Lytt til intervjuet og lær mer om hvordan du kan gå frem for å starte med UGC.

 

Annonser